piątek, 17 maja 2013

jak zrobić pompony z bibuły

Trochę to trwało, ale wreszcie mogę zaprezentować kurs na pompony z bibuły :)

Potrzebujemy:
- bibułę, u mnie 1 rolka bibuły = 1 pompon, rolka bibuły 50x200cm
- cieniutki drucik (florystyczny lub biżuteryjny), jeśli nie macie wystarczy sznurek,
- sznurek lub wstążka / tasiemka
- linijka, nożyczki

Rolkę bibuły tnę na pięć 40-sto cm odcinków, powstają prostokąty 40x50cm:

Składam na pół po dłuższym boku i rozcinam, powstaje 10 szt prostokątów 25x40cm:
Składam w harmonijkę po dłuższym boku:

Składam na pół aby wyznaczyć środek:

Na środku nacinam (wycinam trójkąciki) aby zwęzić ten środek:
Środek przewiązuję drucikiem i dowiązuję sznureczek lub tasiemkę:
 Brzegi zaokrąglam i rozchylam wachlarz:
Następnie rozchylam warstwa po warstwie:
aż utworzę cały pompon:

Ufff... dobrnęłyście do końca ???
Jeśli tak to bardzo dziękuję :)
Chciałam krótko, ale nie umiem, więc kurs wyszedł długaśny.
Pochwalcie się jak już zrobicie swoje pompony :)
Miłej zabawy.
Monika

26 komentarzy:

  1. Świetnie wygląda, wyszła Ci idealna kula!
    Pozdrawiam,
    Asia

    OdpowiedzUsuń
  2. Piękne!!! Nigdy bym nie pomyslała, ze z bibuły takie cuda wyjdą:)))

    OdpowiedzUsuń
  3. bardzo fajny tutorial!:) nawet ja bym zrobila taka kuleczke:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Dziękuję ci bardzo,jak tylko dorwę bibułkę to na bank spróbuję...marzą mi się biało-kremowe pomponiska !!! :D

    OdpowiedzUsuń
  5. spróbuję chyba :), cudnie wygląda ten pompon!!!

    OdpowiedzUsuń
  6. są świetne! baaardzo przydatne info.dzięki

    OdpowiedzUsuń
  7. doczepić łodyżkę i byłyby goździki

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. fajny pomysł, tylko sporo mniejsze te pompony trzeba zrobić :)

      Usuń
  8. Więcej takich tutorialów poprosiłabym, bo rzeczy są na prawdę piękne, a że idą wakacje nie mam zamiaru się nudzić tylko ozdabiać pokój. Pozdrawiam :*

    OdpowiedzUsuń
  9. Właśnie zrobiłam próbę generalną pomponów na moje wesele wg Twojego 'przepisu'. Wyszły świetnie, w rozmiarze małym i dużym czyli z 3 szt. bibuł. Dziękuję Ci bardzo Monika!!!!

    OdpowiedzUsuń
  10. Właśnie zrobiłam próbę generalną pomponów na moje wesele wg Twojego przepisu. Wyszły świetnie. Małe i duże czyli nie z jednej a 3 szt. bibuł. Dziękuję Ci za bardzo prosty tutorial!!!! Małe a cieszy ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę, że kursik się przydał :) pozrdawiam serdecznie

      Usuń
  11. To jest super, ale mi nie wychodzi. Chyba ma dwie lewe ręce :)

    OdpowiedzUsuń
  12. I nas zainspirował ten świetny instruktaż! Na efekty naszej pomponowej pracy zapraszam na http://arcydzielko.blogspot.com/2014/01/papierowe-mysli.html Niestety jednak...nie wyszło nam doskonale. Wniosek - trzeba poćwiczyć więcej ;) Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  13. super, może i ja spróbuję jako aranżację na małe przyjęcie z okazji mojego ślubu cywilnego :) bo wlasnie mysle, jak przystroić salkę :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Tobie to cudnie wychodzi! :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Jak dobrze, że tutaj trafiłam. 17 października robię urodziny dla córeczki, już wiem jak udekoruję mieszkanie! Dziękuję :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zapraszam serdecznie :) Będzie mi miło jeśli pochwalisz się efektami :)

      Usuń
  16. Rewelacyjny blog, właśnie muszę dla córki zrobić pompony na pokaz tańca jak znalazł. Będę tu częściej odwiedzać :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Witam, mam pytanie jaka najlepsza bibuła do pomponów? gładka, woskowana czy marszczona?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam, w tym kursie pompon jest wykonany z marszczonej, ale ładnie też wychodzi z gładkiej. Z woskowanej nie robiłam więc nie wiem czy będzie dobra, gdyby Pani próbowała proszę dać znać, bo teraz to sama jestem ciekawa :)

      Usuń
  18. bardzo efektowne! dziekuję za inspirację pozdrawiam anka

    OdpowiedzUsuń
  19. Właśnie tego szukałam, zbliżają się urodziny naszej córeczki i spróbuję zrobić takie cuda :) dzięki za inspiracje i czytelna instrukcję :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Cudowne! :D Jutro kupuję bibułę. Dziękuję!

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i pozostawiony ślad :)